Aircash i A-bon su dva pojma koja su zadnjih godina jako popularna u Hrvatskoj. Neki ih često miješaju, odnosno smatraju da oni imaju isto značanje, ali to nije tako. Iako su povezani s istom tvrtkom i donekle služe za iste i slične stvari, oni se razlikuju, a u nastavku ovog teksta reći ćemo kako.
Detaljno ćemo objasniti što je Aircash, a što A-bon te kako su nastali, za što se koriste i zašto su uopće toliko popularni danas.
Što je Aircash?
Aircash je digitalni novčanik koji omogućava brzo i sigurno obavljanje financijskih transakcija putem mobilnih telefona i drugih elektroničkih uređaja. Za one koji ne znaju, digitalni novčanik je jedan inovativni sustav koji koristi napredne tehnologije kako bi korisnicima omogućio jednostavno upravljanje njihovim novcem i obavljanje plaćanja, bez potrebe za tradicionalnim novčanicama ili karticama.
Jedna od ključnih karakteristika Aircasha je upravo ta činjenica da je za njegovo korištenje potrebna mobilna aplikacija koja se može preuzeti na pametni telefon. Putem ove aplikacije korisnici mogu otvoriti račun i povezati ga sa svojim bankovnim računom ili karticom. Na taj će način imati sigurnu platformu za prijenos novca i plaćanje robe i usluga putem mobilnih telefona.
Aircash omogućuje korisnicima slanje novca drugim korisnicima Aircasha brzo i jednostavno, a sve što je potrebno je odabrati primatelja, unijeti iznos i potvrditi transakciju. Novac se trenutno prenosi s jednog računa na drugi, što je izuzetno korisno za trenutna plaćanja ili neke hitne situacije.
Osim slanja novca, Aircash aplikacija korisnicima pruža mogućnost obavljanja plaćanja u trgovinama koje prihvaćaju ovu vrstu digitalnog plaćanja. Mobilna aplikacija generira jedinstvene barkodove ili QR kodove koji se skeniraju u trgovinama kako bi se obavilo plaćanje. To olakšava proces kupovine i eliminira potrebu za nošenjem gotovine ili kartica.
Uz sve to, Aircash se može koristiti za kupovinu ulaznica, plaćanje javnog prijevoza i parkinga, kupovinu različitih bonova (među kojima je i A-bon o kojem ćemo u nastavku) te uplatu sredstava na stranice kao što su kladionice i casina.
Važno je napomenuti da Aircash ima i sigurnosne mjere kako bi zaštitio financijske podatke korisnika. Koristi se enkripcija podataka i autentifikacija korisnika kako bi se osiguralo da su transakcije sigurne i privatne.
Što je A-bon?
A-bon je vrsta bona koju izdaje Aircash. Dakle, iako je i on dio te tvrtke, zapravo nije ista stvar kao Aircash, a mnogi često mijenjaju za dva pojma. A-bon se može kupiti kao fizički bon na velikom broju prodajnih mjesta, a dolazi u različitim apoenima. Ti su apoeni od 5, 10, 20, 25 i 50 eura. Oni se mogu iskoristiti na mnogim prodajnim mjestima na kojima je dostupan i Aircash, iako je Aircash ipak sigurnija opcija.
Sigurnija je iz razloga što se A-bon može izgubiti prije nego što ga iskoristite ili na neki način uništiti te postati neupotrebljiv. Zanimljivo je da se A-bon može kupiti i putem Aircash aplikacije. Korisnik u tom slučaju mora odabrati apoen koji želi, a kada kupi bon, njegov će se kod generirati na zaslonu. Taj se kod može kopirati ili prepisati, a zatim ga je moguće iskoristiti na nekom prodajnom mjestu ili ga pak proslijediti nekome kome želite poslati novac.
Isto tako, obrnuti proces nije moguć, odnosno nije moguće iskoristiti A-bon kako bi se nadoplatio račun na Aircash aplikaciji, tako da s tim dijelom treba biti oprezan. A-bon se poput Aircash aplikacije koristi na mnogo sličnih mjesta, a najpopularniji je u kladionicama i casinima jer igračima olakšava uplatu te se oni pritom osjećaju sigurnije koristeći bon umjesto uplaćivanja putem kartica i slično.
Aircash i A-bon tako idu jedno s drugim i dio su iste tvrtke, a uvelike olakšavaju plaćanja i slanje novca svojim korisnicima. Pritom su poprilično sigurne i lako dostupne opcije.
Razvoj Aircasha i A-bona
Aircash je nastao 2015. godine kao prvi hrvatski digitalni novčanik, a taj status drži još i danas. Ideja iza Aircasha bila je pružiti korisnicima siguran i praktičan način obavljanja financijskih transakcija putem mobilnih uređaja, po uzoru na neke već postojeće globalne digitalne novčanike kao što su PayPal, Skrill i slično.
Prve verzije mobilnih plaćanja i digitalnih novčanika pojavile su se početkom 2000-ih godina, ali nije postojao niti jedan novčanik tog tipa u Hrvatskoj. Tu se otvorio jedan veliki prostor za razvoj Aircasha koji se pokazao velikim uspjehom.
Nešto kasnije, pojavio se i A-bon kao još jedno sredstvo plaćanja usko povezano s Aircashom, a može se reći također po uzoru na neke veće digitalne novčanike i njihove bonove. Primjerice, ranije spomenuti Skrill je nedavno postao dio tvrtke Paysafecard koja izdaje bonove i u toj tvrtci postoji jedan sličan odnos kao u Aircashu.
No, razvoj Aircasha nije stao na tome jer u toj je tvrtki sklopljen dogovor i s Mastercardom, jednim od najpoznatijih izdavača fizičkih kartica na svijetu. Aircash je upravo u toj suradnji s Mastercardom razvio i svoju karticu koja se može koristiti za plaćanja i podizanje sredstava, ali ipak na nešto drukčiji način od klasične bankovne kartice.
Iako se poput bankovne kartice može koristiti za plaćanja na svim mejstima koja podržavaju Mastercard, proces podizanja sredstava s kartice, odnosno Aircash računa je znatno pristupačniji. Korisnici bankovnih računa za podizanje sredstava mogu koristiti isključivo svoje bankomate, što je jedno dosta veliko ograničenje.
Kada je Aircash kartica u pitanju, korisnici mogu koristiti koji god bankoma u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu žele. Tako mogu puno jednostavnije doći do sredstava koje žele podići s računa. Prilikom plaćanja karticom ili podizanja sredstava s iste, ona se automatski oduzimaju s Aircash računa korisnika i nije potrebna nikakva dodatna radnja kada su ti činovi u pitanju.
Sigurnost Aircasha
Aircash je financijska tvrtka što znači da je pod mnogim regulacijama, kako hrvatskim, tako i europskim. Dakle, postoje mnogi zakoni koji propisuju kako Aircash mora funkcionirati. Među svim odrednicama koje Aircash mora zadovoljiti kako bi uopće imao dopuštenje za djelovanjem u Republici Hrvatskoj, nalaze se razni uvjeti koje mora zadovoljiti kada je riječ o stvarima kao sigurnost aplikacije, sigurnost pohranjenog novca, sigurnost transakcija itd.
Ono što navode u Aircashu je kako je njihova razina sigurnosti po svim tim pitanjima na vrlo visokoj razini, odnosno na razini hrvatskih banaka, a da Aircash istovremeno ima prednost nad tim bankama zbog svoje efikasnosti, brzine i fleksibilnosti.
Što se tiče korištenja kartice, ona također ima neke jednostavne, ali vrlo bitne sigurnosne značajke. Primjerice, ako korisniku netko ukrade karticu Aircasha, on kroz aplikaciju može u samo par sekundi tu karticu odjaviti, odnosno ona više neće biti povezana s njegovim računom. Nakon toga jednostavno može kupiti novu karticu koju će povezati sa svojim računom i nastaviti je normalno koristiti.
Upravo se u takvim stvarima vidi koliko je Aircash siguran, a ujedno jednostavan za korištenje.
Zaključak
Kao što smo ranije naveli, Aircash je jedini hrvatski digitalni novčanik koji se sada već usko povezao s velikim brojem partnera koji su ga uvrstili kao jedno od glavnih sredstava plaćanja. Također, razvijeni su i A-bonovi koji donose još jednu dimenziju plaćanja i jednokratnih uplata, a uz sve to, tu je i Aircash kartica koja je razvijena u suradnji s Mastercardom i može se koristiti poput bilo koje druge kartice.
Pritom je puno pristupačnija kada je riječ o isplatama sredstava s računa jer se može koristiti na bilo kojem bankomatu. Teško je očekivati da će Aircash kakav danas znamo ujedno biti i njegov konačni oblik jer se ova aplikacija i digitalni novčanik konstantno razvija i unosi neke novitete i partnerstva za svoje korisnike.
Bit će stoga vrlo zanimljivo pratiti njezin razvoj i smjer u kojem će ići u budućnosti, kao i njezini A-bonovi te kartice.