Što je CRM? CRM je skraćenica od Customer Relationship Management, a riječ je o posebno dizajniranom softveru koji se koristi za upravljanje podacima, datotekama, i poslovnim vezama između poduzeća koja surađuju. Moderni CRM sadrže razne module (skup alata) koji su prilagođeni određenoj grani poslovanja, i koriste se ovisno o poslovnim potrebama svakog poduzeća.
Još 1970. godine se uočila potreba za ovom vrstom softvera, koji se počeo razvijati, da bi danas imali na raspolaganju mnoga rješenja, napredne opcije, analize i preglede komunikacije i uspješnog poslovanja između poduzeća koja obavljaju poslovnu suradnju.
CRM pomaže srednjim i velikim organizacijama (poduzećima i uredima) na poslovnom planu, u komunikaciji s klijentima, osobama, servisima i dobavljačima. U jednom CRM okruženju, za što bolje, lakše i produktivnije poslovanje, korisnik ima na raspolaganju alate koji sve to omogućavaju.
Tko treba koristiti CRM?
CRM sistem nudi bolje poslovne prilike i lakšu suradnju između klijenata. Gotovo sva srednje velika i velika poduzeća koriste ovaj softver (neku od mnogih verzija), najviše zbog lakšeg poslovanja i unapređenja posla. Za bolje upravljanje poslom, lakšu vanjsku komunikaciju, i općenito za bolje poslovne interakcije, CRM je alat koji treba imati integriran u poslovanje. CRM koriste i pojedinci, te mala poduzeća kao i startup poduzeća.
Koliko je CRM rješenje važno za poslovanje možda najbolje govori činjenica da Microsoft (vodeća softverska kompanija u svijetu) ima svoj softver pod nazivom Dynamics 365 for CRM, koji služi za jednostavnu komunikaciju između poduzeća koja imaju različit CRM softver. Softverska rješenja se razlikuju od proizvođača do proizvođača, no svima je u cilju prodati svoj program kompanijama koje trebaju već spomenute prednosti CRM-a.
Najpoznatije CRM aplikacije u 2023.
Na tržištu softverskih rješenja danas imamo zaista veliki broj CMR sistema. Izdvojit ćemo najpoznatija, i moguće najbolja u 2023. godini.
Salesforce je all-in-on softver koji radi u oblaku (cloud), i nudi kompletan CRM alat. Zbog svog robusnog dizajna i naprednih mogućnosti, Salesforce smatramo rješenjem za velika poduzeća, ali ga koriste i male tvrtke, start-up kompanije te naravno srednje velika poduzeća. Alati se jednostavno koriste, a korisniku su dostupne opcije poput: baza komitenata, očekivana prodaja, automatiziranje tekućih poslova, i mnoge druge.
ZOHO CRM se lako implementira u mala poduzeća, a korisnicima nudi zaista veliki izbor alata, prilagodljiv je potrebama, i funkcionalan u mnogim pravcima. CRM moduli ovog softvera izgledaju moderno, pregledni su i intuitivni.
HubSpot nudi poslovne opcije manjim poduzećima, neovisan je alat i lagan za ulazak u svijet CRM sistema. Čak i besplatna inačica HubSpot softvera daje na korištenje dovoljan broj opcija koje su potrebne novim korisnicima. U kontekstu besplatnog CRM rješenja, možemo kazati da HubSpot nudi najviše u svojoj besplatnoj inačici. Gore spomenuta rješenja imaju besplatne verzije, a sve napredne opcije i dodatni moduli traže odabir neke licence.
Monday.com je CRM koji je namijenjen timskom radu, a omogućuje upravljanje cijelim prodajnim ciklusom, praćenje komunikacije s klijentima, povezivanje projekata, marketinške aktivnosti i još mnogo toga, uz činjenicu da je vrlo jednostavan za korištenje.
Insightly je najbolji za mala poduzeća koja trebaju upravljati projektima. Omogućuje praćenje vašeg prodajnog toka i napretka projekta, kao i praćenje vremena i troškova. Također, možete izraditi prilagođena polja, uvesti podatke iz drugih aplikacija i postaviti automatske podsjetnike za praćenje potencijalnih klijenata.
Zaključak
CRM mogu koristiti svi: pojedinci, mala poduzeća, startup poduzeća, srednje velika i velika poduzeća. Ovisno o potrebama, svatko će odabrati odgovarajući softver, a velika poduzeća se često opredijele na svoje interno rješenje. Specifični poslovi mnogo puta zahtijevaju da se problemu poslovanja ozbiljno pristupi, da se analiziraju potrebe i na kraju da se programira aplikacija koja će se koristiti u toj poslovnoj sredini. Za bolje poslovanje i veću produktivnost, svako poduzeće koje gleda dugoročno treba da razmisli o implementaciji nekog softvera koji olakšava posao i svojim djelatnicima, ali i komitentima, koji na kraju imaju lakšu interakciju s tim poduzećem.