Ovom prilikom ćemo se pozabaviti malo tražilicama, i objasniti ćemo što je SERP. U kontekstu ovog članka dotaknut ćemo se i drugih pojmova, među njima i SEO – koji je danas jako popularan.
U nastavku saznajte što je SERP, te ako želite pročitajte malo i na temu SEO.
Nećemo puno gnjaviti, i pisati teške tekstove koji mogu zbuniti ili izazvati umor kod čitatelja. Odmah ćemo prijeći na stvari, i pojasniti pojam SERP.
Što je SERP?
SERP je stranica koju korisnik dobije nakon što je tražio neki pojam na internetu. SERP dolazi od Search Engine Results Page, i zapravo je rezultat pretraživanja nekog pojma. Ovisno o tome koju tražilicu koristite, dobit ćete SERP te tražilice.
Danas je svakako najpopularnija tražilica Google, ali tu su i druge: Bing, Yahoo, DuckDuckGo …
SERP je usko povezan sa terminom SEO. Zapravo, logika je jasna. Tko god želi dobru posjećenost svojih web stranica, ako pričamo o organskim posjetama, to znači da želi što bolju poziciju u SERP-u.
Prva mjesta u rezultatima pretrage obično su i garancija većeg broja organskih posjeta. Kako doći do takvih rezultata tema je za drugi post. Ovom prilikom ćemo još malo pojasniti što je SERP, i što nudi korisnicima interneta a što vlasnicima web stranica.
SERP i SEO
Kako smo već napisali, SERP je stranica na kojoj tražilica nudi rezultate pretraživanja. Sve moderne tražilice daju više stranica rezultata, ali je cilj svakog web majstora biti na prvoj stranici rezultata neke pretrage. Pored SEO koraka koje web majstor može uraditi, da bi popravio poziciju u rezultatima pretrage velike tražilice daju mogućnost plaćanja reklamnog prostora. Na taj način, ako i ne kotirate najbolje za određene pojmove, možete platiti da bi se vaše web stranice izdvojile na prve pozicije u SERP-u. To je samo mogućnost, ali nikako nije garancija. Naime, konkurencija je danas jako velika, što znači da plaćanje neće biti garancija postavljanja na prvo mjesto.
Zbog čega je toliko važno biti na prvoj stranici, i još bolje na prvom mjestu rezultata neke pretrage? Računica je jasna. Web majstori žele imati što veću publiku, a garancija toga je dobra pozicija u rezultatima pretrage. Analize govore da se više od 90% od ukupnog prometa na internetu nastavlja sa prve stranice rezultata pretrage. Tom logikom možemo zaključiti da prve pozicije na SERP-u donose najbolje rezultate.
Primjer što je SERP
Već smo napisali što je SERP. Dakle, akronim dolazi od Search Engine Results Page, što u slobodnom prijevodu možemo nazvati stranica s rezultatima pretrage. U našem članku fokus stavljamo na prvu stranicu, jer se na njoj, kako smo spomenuli događa 90% od sveukupnih konverzacija na internetu. Druge stranice imaju svoju važnost, ali je svakako cilj biti na prvoj, i to na što boljoj poziciji.
Na gornjoj fotografiji možete vidjeti Google SERP na upit koji smo uradili kao primjer. Na upit koji smo dali, Google je vratio određeni broj rezultata. Mi kao korisnici tražilice želimo pročitati nešto na temu, i gledajući u rezultate vjerojatno ćemo otvoriti prvi link koji je ponuđen. Vlasnik te web stranice želi da što veći broj ljudi dođe baš na njegovu stranicu i sazna informacije koje ga zanimaju.
To je zapravo i najveća vrijednost neke web stranice. Da ima dobre SERP pozicije, što dalje vodi do velikog broja korisnika. Kasnije se taj promet može monetizirati na više načina.
Par riječi za kraj
Kao odgovor na pitanje: što je SERP, možemo kazati da je to stranica sa rezultatima pretrage na nekoj od internet tražilica.
Korisnik tražilice utipkat će neki pojam, i nakon što potvrdi pretragu kao rezultat će dobiti veći izbor mogućih stranica sa odgovorima na određenu temu. Zapravo je SERP jedna od popularnijih stranica na internetu, jer većinom nesvjesno, provedemo jako puno vremena u pretraživanju i pregledavanju rezultata.